vineri, 9 octombrie 2015

Protest pentru protecţia animalelor

Eu dobitoacelor celor mute le dau grai
au fost fără minte
cum spunea Ureche până
când prin pix le-am umanizat
le-am făcut să se alinieze
standardelor noastre
de oameni tâmpiți. Le-am
urcat cu o treaptă mai sus
ca să fiu sigură
că nu vor mai fi desconsiderate
de scriitorii viitori
și copii nu se vor mai jigni
cu "boule".

Cuvântul "câine"
va prinde o altă valoare
mai ales eliberat
de vocea domnului Gheorge.

Păsările vor fi animale de pradă.
Toate!
Vrăbiuța va înghiți urechile
neascultătoare, ciocănitoarea
va scoate ochii neatenți pe
unde calcă, berzele vor fura
pantofi.

Și-așa ne-am întors
în epoca primitivă.
Epocă în care animalele sunt oameni,

iar oamenii sunt… câini.

Odată inspirată de Letopiseţ (acolo e un fragment în care Ureche denumeşte "dobitoacele" fără minte), am început să scriu chestia asta. Şi mi-am zis că n-am mai postat nimic de ceva timp... Aşa că iacă... Protestul meu de veganistă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu