joi, 23 octombrie 2014

Compot de mere. (sau Rutina, dar tot compot de mere)

   Ah! Nenorocita de rutină devorează sufletele celor dependenţi de timp... Afară plouă, cică a venit toamna pe bune. Se schimbă şi ora... Dar eu mă iau de rutină!
     Mai întâi, vă spun de ce "Compot de mere"? Răspunsul e simplu: în acest moment mănânc compot de mere şi aşa mi-a venit inspiraţia, pentru că mă hrănesc cu acest compot de câteva zile… Aproape doar asta mănânc!
Revenind la rutină: sunt aşa geloasă pe ea! Ea e mereu constanta, e definiţia cuvântului „acelaşi”. Dar totodată mă calcă pe nervi! Unde e schimbarea care ar trebui să însemne "viaţa"? De unde anume te mai arunci să înveţi să zbori? (Şi ştiu că zborul şi aripile sunt un lait-motiv la mine în ultimul timp). Cazi de pe aceeaşi stâncă de 2 metri la nesfârşit sau variezi între stânci înalte cu apă dedesubt, copaci de toate felurile, dealuri, munţi? Unde e adrenalina? Într-o viaţă bej, aceasta nu mai are loc... 
     Azi, ziua minunată de azi în care fiecare oră a fost până acum marcată de o ploaie măruntă, m-am apucat să-mi fac curăţenie în dulap... Dacă tot îmi aranjez sufletul, arunc ce nu mai am nevoie şi pun sentimente la spălat, de ce nu aş putea face asta şi cu dulapul? Sora mea mai mică a găsit un "aparat" de împăturat haine pe care l-a construit şi acum îl testez (https://www.youtube.com/watch?v=drKh2FTptR8 - link-ul de inspiraţie, în caz că vă trece prin cap să încercaţi). Am dat drumul la radio, lucru pe care nu l-am mai făcut de prin clasa a6a, cred... Şi ghici ce? La dragul de radio - pe lângă piesele stupide, comerciale (şi chiar îmi permit să le caracterizez ca fiind de prost gust) acei oameni chiar mai ştiu din când în când că muzica veche încă se ascultă şi cred că s-au întrebat: Oare merge dacă nu punem numai muzică de club? Lăsând la o parte asta, canalele mi-au amintit de nişte piese chiar drăguţe... :)  
     În dicţionar, rutina este definită ca fiind "obișnuința de a acționa sau de a gândi totdeauna în același fel. ♦ Totalitatea obișnuințelor sau a prejudecăților considerate ca fiind un obstacol în calea noului, a creației sau a progresului." Link: http://dexonline.ro/definitie/rutina. Deci, rutina stă în calea progresului, care este trecerea de la o stare inferioară, la una superioară - un pas (sau mai mulţi) înainte - şi, ca să lămurim total, rutina te blochează, te ţine în loc şi nu te lasă să progresezi. De ce ai vrea tu, ca om, să nu profiţi de viaţă, care viaţa însăşi este schimbare? Cică viaţa în dicţionar, pe lângă multe altele este: "Timp cuprins între nașterea și moartea cuiva; șirul evenimentelor întâmplate în acest timp." Întrebarea mea acum este, vrei ca viaţa ta să fie aşa: Mama m-a adus pe lume. Acum eu, una bucată om, îmi creez drumul. Zilnic, merg la aceeaşi fabrică în care mă uit la aceleaşi lemne lăcuite şi diferenţa de la o zi la alta este că într-o zi găsesc 2 lemne incomplete, în altă zi 3. Ajung acasă, mânc şi dorm. A doua zi mă trezesc, merg la fabrică, vin acasă, mănânc şi dorm. A treia zi - de aici nu mai continui, ar fi stupid. Aşa arată viaţa lipsită de orice culoare! Cum anume crezi tu că omul poate trăi aşa? Nu e om, e doar un robot! Unde e arta de a fi în rutină? Unde e familia? De ce ai vrea să trăieşti aceleaşi senzaţii mereu şi să te uiţi toată viaţa la nişte bucăţi de lemne? Un om rutinar nu trăieşte, supravieţuieşte... Asta până într-o zi, în care moare. Şi care îi sunt realizările?
     Da, e păcat să trăieşti bej... Cum ar fi viaţa unui om din perspectiva asta: Vii pe lume, mama ta are grijă să primeşti o educaţie bună. Te angajezi şi tu la fabrica de lemne lăcuite, dar, în loc să ai aceeaşi expresie, zâmbeşti. Nu pui la o parte, într-o cutie, lemnele incomplete, le arunci de parcă ai fi la campionatul mondial de basket, dansezi cu ele sau pur şi simplu te joci. Ieşi de la lucru, te întâlneşti cu prietenii la o pizzerie. Mai târziu, cunoşti pe cineva, vă căsătoriţi şi acum ai grijă de cei 3 copii. Pentru că îi făceai pe cei din jur să zâmbească şi îţi făceai treaba bine, directorul te-a promovat, iar acum ai un program flexibil. Te-ai angajat la fabrică pentru că iubeşti lemnul, dar promovarea te-a dus la scris rapoarte, aşa că te-ai apucat de sculptat şi chiar eşti bun în asta. Până la urmă mori, dar ai lăsat ceva în urmă: ai lăsat artă, iar familia ta îţi va păstra numele peste timp.
     Asta e viaţa trăită cu pasiune! De ce ai vrea să faci aceleaşi lucruri, fără să TE adaugi în tot ce faci, fără se le faci speciale, ale tale? Rutina e o prostie! Da, avem programe, dar nu toată viaţa noastră trebuie să fie un program. Organizarea este necesară, dar avem nevoie de o doză de nebunie, de pasiune, de dragoste. Trebuie să lăsăm ceva în urmă, nu? Trebuie să ne cunoaştem şi să ştim ce ne dorim! 
     Dacă nu renunţi, nu poţi pierde. Asta e regula de bază în viaţă, dar, nu forţa o uşă închisă să se deschidă. Rupi clanţa, sari etape, îţi schimbi viitorul în rău şi strici frumuseţea vieţii. Un ultim sfat pe astăzi: Zâmbeşte! Vei schimba ziua celor din jurul tău, îţi vei dărui o altă zi minunată şi nu uita că zâmbetul e ingredientul principal în crearea amintirilor. O zi frumoasă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu